>

NAK TAHU RAHSIANYA

Thursday, March 21, 2013

ROKOK ELEKTRONIK



Mungkin kerana sifat ketagihan ini hanya diri sendiri yang mampu mengubahnya. Sekarang dalam membendung tabiat merokok ini timbul pula “e-rokok” atau rokok elektronik. E-rokok ini dapat membantu si perokok untuk menggantikan rokok sebenar dan hisap e-rokok ini sebagai langkah pertama untuk mengatasi masalah ketagihan menghisap rokok.
E-rokok tidak berbau dan tidak berasap serta tidak akan membunyikan alat pengesan asap.

Harga rokok semakin hari semakin naik. Kempin mengenai bahayanya merokok juga begitu hebat dijalankan diseluruh dunia namun hanya kempin suruh berhenti merokok yang dijalankan tetapi usaha untuk memberi kaedah atau rawatan tidak pula diterangkan.
rokok elektronik ni bergantung pada niat pengguna gak… sama ada sebab nak jimat duit rokok atau nak berhenti.. saya dah nak masuk 7 bulan berhenti rokok tembakau. bau orang hisap rokok tembakau pun dah tak tahan. tapi saya masih lagi hisap rokok elektronik…
kelemahan e-rokok ni dia lambat habis tak mcm rokok tembakau lepas seminit habis terbakar semua. jadi bila tak habis-habis, selagi ada asap selagi tu la pengguna terus hisap e-rokok. sebab tu ramai pengguna baru yang sakit tekak. pada pendapat saya, semua tu cuma alasan untuk kembali ke rokok tembakau.
pengedar e-rokok dah banyak di malaysia sekarang, cuma tidak dijual secara terbuka dan ada sebabnya tidak dijual secara terbuka. harga starterkit e-rokok ni ada yang hampir mencecah RM1000 dan ada yang semurah RM40. saya cadangkan newbies mulakan dengan starterkit yang tidak terlalu mahal dan boleh diubahsuai supaya tidak menggunakan katrij,
ini kerana liquid dalam katrij biasanya dari jenama dekang dan jenama ini rasanya tidak stabil dan keras. liquid yang banyak digunakan dari jenama hangsen (hongkong) dan Taste (USA). sebotol liquid 10ml berharga RM15. bagi saya yang sebelum ini rokok tembakau sehari hampir 40 batang, sebotol liquid e-rokok boleh bertahan antara 5 hingga 7 hari. memang jimat untuk jangka masa panjang. cuma modal awal untuk membeli starterkit agak tinggi.





Harga Semenanjung RM 100.00 Sab/Sarawak RM 110.00

5 comments:

Anonymous said...

ada jual kat pasar malam.. ramai jugak yg belinya...

Muhammad Syafiq Bin Mohd Wahidan said...

Yup...bwtul ke x bahaya...

Muhammad Syafiq Bin Mohd Wahidan said...

Alhamdullilah dah 2 bulan x beli rokok yang busuk tu

...uwek....

Muhammad Syafiq Bin Mohd Wahidan said...

Alhamdullilah dah 2 bulan x beli rokok yang busuk tu

...uwek....

Muhammad Syafiq Bin Mohd Wahidan said...

Lega dah 1 tahun lebih dah nih leh tahan ...berhenti terus berhenti merokok. Amalkan gaya hidup sihat.

iklan

PEMBEKAL/ PEMBORONG PAKAIAN KANAK-KANAK

For Sale, Clothing in Malaysia, Negeri Sembilan, Seremban. Date September 23

Clothing in Seremban

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...